Privacy

Uitleg over hoe we
met uw gegevens
omgaan

Algemeen

Wij willen ons werk goed doen en u daarover kunnen vertellen. Daarom hebben wij uw naam, uw adresgegevens en uw e-mailadres nodig. Soms vragen wij u om extra informatie.

Zo gaan wij om met uw gegevens:

  • wij gebruiken uw gegevens alleen om contact met u te maken, of informatie met u te delen.

  • wij beveiligen uw gegevens; wij letten erop dat de mensen waarmee we samenwerken dat ook doen.

  • in de Algemene Verordening Gegevensbescherming en andere wet- en regelgeving staat wat bedrijven en verenigingen met uw gegevens mogen doen. Daar houden wij ons aan.

Welke gegevens vragen wij aan u?

Het bestuur van de Huurdersbelangenvereniging Dudok Wonen (vanaf nu: het bestuur van de HBV) vraagt u om de volgende gegevens:

  • uw naam, adres en woonplaats,

  • uw e-mailadres

en ook

  • uw geboortedatum,

  • telefoonnummer,

  • en de grootte van uw gezin

Dudok Wonen mag uw gegevens niet met ons delen. Dat staat in de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Eénmaal in de 5 jaar vragen wij u per brief om uw gegevens opnieuw met ons te delen.

Zo houden wij het overzicht van de leden op orde.

Wat doen wij met uw gegevens?

Wij gebruiken uw persoonsgegevens om:

  • het overzicht van onze leden bij te houden;

  • u onze nieuwsbrief toe te sturen;

  • u uit te nodigen voor een ledenvergadering;

  • u vragen te stellen over bepaalde onderwerpen, zoals de huurverhoging, of het onderhoud van uw woning

  • als wij uw geboortedatum kennen, vragen wij u misschien 'Is uw woning te groot? Wilt u misschien ooit verhuizen naar een kleiner huis?'

  • als wij de grootte van uw gezin kennen, vragen wij u misschien 'Vindt uw kind het makkelijk om een woning te vinden?'

Met uw antwoorden op onze vragen kunnen wij de goede antwoorden aan Dudok Wonen geven: úw antwoorden.

Met wie delen wij uw gegevens?

Als wij u een brief sturen, delen wij uw naam en adres met onze drukker.

Het beveiligen van uw gegevens

Wij vinden het belangrijk dat uw gegevens veilig bij ons zijn opgeslagen.

Het bestuur van de HBV is verplicht uw gegevens geheim te houden. Dat staat in onze statuten. Slechts twee leden van het bestuur hebben toegang tot uw gegevens: de secretaris en de penningmeester.

Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

Wij bewaren uw gegevens niet langer dan van de wet mag en zo lang als het belangrijk is voor onze werkzaamheden.
Eénmaal in de 5 jaar vragen wij u per brief om uw gegevens opnieuw met ons te delen.

Uw rechten

U kunt de gegevens die wij van u hebben opgeslagen bekijken, aanpassen of verwijderen. Wilt u dat? Stuurt u dan een e-mail naar secretariaat@hbvdudokwonen.nl of een brief naar Antwoordnummer 11331, 1230VB Loosdrecht (een postzegel is niet nodig).

Aanpassen van de uitleg over hoe we met uw gegevens omgaan

Soms moeten wij deze uitleg aanpassen. Bijvoorbeeld als de wet wijzigt.

U leest daarover op de HBV-pagina in de Leef. Wij zetten het als nieuws op onze website.